Kansas is no mere – er Dorothy: spiller, npc eller genstand

Et andet område jeg fokusere på lige nu er barnet eller Dorothy. Denne rolle er nemlig et slags objekt, den er de tre andre spilleres mål og opgave: at få denne sikkert i mål samtidig med at de skal prøve at bevarer hendes illusion om, at de i virkeligheden er i Oz.

Derfor tænker jeg at Dorothy skal have en stat der hedder uskyld eller illusion. Og hvis den når ned på nul så er spillet tabt, Dorothy illusion brydes og hun ser verden som de ser den og mister modet, eller på anden måde bryder sammen.

Pointen er at spillerne skal presses til at vælge mellem hvis stat de vil køre på hendes eller deres egen, hvem ofre de for at komme igennem trængslerne, og selvfølgelig er pointen at alle stats gradvist skal udtømmes så valget bliver sværre og sværre.

Men hvad er Dorothy? Er det blot en NPC GM’en styrer, er det faktisk GM’en? Eller og det hælder jeg til er det en spiller med visse meta evner og opgaver. Men opgaven bliver at finde nok at lave for denne spiller, da lige nu er det meste af ansvaret lagt over på de andre, og denne rolle som sagt mest er et objekt.

En ret kort post blot med opfordringen: hvad synes I, hvad vil I foreslår.

En tanke om "Kansas is no mere – er Dorothy: spiller, npc eller genstand"

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *